neděle 9. září 2007

První týden

Zdravím z Hong Kongu! První 4 dny mám za sebou a musím říct, že zatím výborný. Ale abych začala od začátku:
Letěla jsem 29.8. v 19.55 poté co jsem úspěšně obhájila svou bakalářskou práci. Let byl Praha- Zurych- Hongkong a musím říct, že let s tolika turbulencemi jsem ještě nezažila. Navíc se musím přiznat, že to byl první samostatný let, takže nic moc příjemného, ale naštěstí jsem většinu prospala. V Hongkongu na letišti mě čekal můj buddik Felix se svou spolužačkou. Myslela jsem si, že podle následujícího popisu nikoho nenajdu: „budu mít černý triko, džíny, bílý conversky a jsem hubený, 180 cm vysoký s brejlema“ , ale naštěstí můj popis: „budu mít velkou červenou tašku“ zabral a s Felixem jsme se našli. Čekala nás skoro dvouhodinová cesta přes celý HK, autobusem, metrem s přestupem a pak ještě minibusem na campus. Našli jsme mojí kolej a snažili se mě ubytovat. Kamarád říkal, že při jeho cestě na Erasmus si nejvíc ulevil, když na koleji našli jeho jméno. Jenže mi to moje nemohli najít. Samozřejmě bylo na poslední stránce asi z 20. No pak úleva a seznámení se spolubydlící Jenny ze Švédska.

V pátek nás všechny čekal Orientation Day- den plný instrukcí atd. Odpoledne jsem se s Polkou Aleksandrou vydala nakoupit některé nezbytnosti a poté s bandou převážně seveřanů do Aqua Baru, který se nachází v 29. patře budovy přímo uprostřed HK. Takže úžasný výhled a výborné pití. Následně jsme se přesunuli k řece nebo spíše k Victoria Harbr a pozorovali noční HK- nádhera. Taky jsme se nechali vyfotit „profíkem“.



V sobotu byl program s buddikama. Nejdřív Stanley market, což nebylo nic moc, ale našli jsme tam takovou úplně malinkou restauraci. Noo, možná příliš silné slovo, spíš vývařovnu v garáži. Jídlo bylo ale dobrý i když zvláštní. Pak následoval Victoria Peak- náááádhera. K tomu se nedá říct nic moc jiného- prostě Hongkong z ptačí perspektivy. Po večeři v McDonald´s jsme se vydali do barového distriktu a navštívili několik různých barů. Alkohol je tu neuvěřitelně drahej- asi 90 HK dolarů za koktejl, což je asi 250 Kč. No každopádně na kolej jsme s obrovským překvapením dorazily v 6 ráno, což mělo za následek spánek do půl druhé následujícího dne.


Neděle byla úžasná- celý den absolutní pohodička, konečně jsem si zařídila internet na pokoj a postahovala všechny fotky. Jinak jsem nic jiného nedělala- prostě poslední den prázdninJ. Akorát jsme byli na večeři v jídelně a já si dala Chicken Curry with rice- asi 80 Kč, ale bohužel mi to jídlo vůbec nechutnalo. Tady kuřecí není to, co my si pod tím představíme v česko- čínské restauraci. Tady je kuřecí i s kostmi i kůží.


V pondělí byl první den školy. Neměla jsem žádný předmět, takže jen další vyřizování a pak výlet s Jenny do Ikei přes půl HK, abychom si zpříjemnily pobyt v našem pokojíčku. Na večer jsme opět vyrazili do města a zhlédli Hongkong Light show, do které je zapojeno asi 25 budov a je to velmi působivé a dokonce i s hudbou. Následně jsme doploužili na tzv. Nightmarket, kde jsme i večeřeli. Já prvně v životě zkusila shrim (já nevim,jak je to česky), ale bylo to výborné. Také jsem ochutnala kachní jazýček (nic moc). Nu a pak trocha shoppingu. Proslavené „original chinese fake“. Nevěřila jsem, ale tu fakové hodinky tu stojí 20 HK dolarů (55 Kč?) :D
Zítra mě čekají první vyučovací hodiny, takže čekejte další zprávy!:)


Zbytek fotek průběžně přidávám na http://www.juditka.rajce.net/

Žádné komentáře: